2010. július 6.

Sárgaborsókrém leves füstölt kolbásszal

Mert szeretjük a levest….


Hozzávalók:15-20 dkg sárgaborsó,1db sárgarépa,2 fej vöröshagyma,4-5 gerezd fokhagyma,1,5 dl tejszín,1evk liszt, 1 szál füstölt kolbász, só, őrölt bors, ételízesítő.

A borsót előző nap este beáztattam. A vöröshagymát kockákra vágtam, majd 2 evk zsíron megpirítottam. Jött bele a sárgaborsó, a sárgarépa - amit karikára vágtam - és annyi víz amennyi pontosan ellepte, majd forrás után a karikákra vágott fokhagyma is belekerült. Ízesítettem és arra törekedtem, hogy teljesen szétfőjön a borsó, ez kb.40-50 perc volt - a vizet mindig pótoltam utána… -majd,vettem a kis konyhai kütyümet és össze turmixoltam. Felöntöttem 1,5 liter vízzel, utána ízesítettem és beletettem a karikákra vágott füstölt kolbászt is, majd összeforraltam. Innentől mát nem főztem, csak addig, amíg a lisztel és tejszínnel behabartam. Levesgyöngyel tálaltam…

Nincsenek megjegyzések: