2010. július 21.

Meggyes túrós pite


Itt taliztam… mivel a cseri szezonja lecsengett, meggyből készítettem el – ez kb.2 hete történt, mikor még tartott a meggyszezon - valamint a mennyiségeket, kicsikét felfelé kerekítettem.

Tészta: 13 dkg liszt,1 tojássárgája,3 evk víz,5 dkg porcukor,5 dkg vaj vagy margarin.


Töltelék: 13 dkg túró,1 citrom reszelt héja,0,5 dl tejszín,3 tk vanília aroma,2 evk porcukor,1 tojássárgája, valamint gyümölcs.

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd 1 órát hűtőben pihentettem. Közben a meggyet kimagoztam, a töltelék hozzávalóit géppel simára kevertem. A tésztát egy lisztezett deszkán kinyújtottam, és az előzőleg vajjal kikent piteformába terítettem. A túrós masszát beleöntöttem, belepöttyöztem a meggyet, majd előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem, alacsony fokozaton.

Nincsenek megjegyzések: