2010. július 15.

Hólabda

Az eredeti recept a kozák sapkára hasonlít,csupán annyiban változtattam hogy elhagytam belőle a kakaóport,így fehér lett a piskóta.Ez nekem sokkal szimpatikusabb,mivel azóta is a fehér csokit részesítem előnyben...



Tészta:25 dkg rétesliszt,25 dkg porcukor,8 tojás,7 evk forró víz,2 tk vanília aroma,1 csomag sütőpor, csipet só.

Krém:10 dkg vaj,10dkg porcukor,5 dkg liszt,1 vaníliás cukor,1 egész tojás,3 dl tej.

A tojás sárgát habosra kevertem a porcukorral, kanalanként adtam hozzá a forró vizet, majd a sütőporral elkevert lisztet, végül óvatosan belekevertem a tojás fehérjékből vert kemény habot is. Sütő papírral bélelt tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben, közepes fokozaton 20 percig sütöttem. Majd kihűtöttem és pogácsa szaggatóval kiszaggattam, ügyelve rá hogy minél kevesebb tészta maradjon ki. Majd elkészítettem a krémet. A vajat habosra kevertem 8 dkg porcukorral. A lisztet,2 dkg cukrot, az egész tojást és a tejet simára kevertem, majd gőz felett sűrűre főztem. Állandó keverés mellett kihűtöttem, majd kanalanként hozzá kevertem a habosra kevert vajhoz. A tésztát megtöltöttem a krémmel, kívülről is megkentem majd kókusz reszelékbe megforgattam. A tetejére fehér csokit, vajat, valamint pár csepp vizet gőz felet felolvasztottam és ez csorgattam a tetejére.

Nincsenek megjegyzések: