2010. május 14.

Tojásos nokedli

Csak így egyszerűen nokedli… nem galuska, n o k e d l i:)Semmi flix-flax, csak egy egyszerű kis light-os ebédnek való. Friss salátával, enyhén ecetes cukros lében, brutálisan jóóóó. Még a múltkoriban készítettem a májgombóc leves mellé, de olyan egyszerű és semmilyen hogy itt pihent a gépen, mert nem tudtam, hogy feltegyem, vagy ne. A sok husi után néha jól esik egy kis lazább ebéd, bármennyire is húsimádó vagyok. Szeretem, a nokedlit bármilyen formában köretként egy pörkölt mellé általában ezt készítek, mert ez a legjobb, és amúgy is nagyon szeretjük. Régebben nem így volt, vallatni lehetett volna vele, egy olyan étellel, ami nem tartalmaz húst…. szóba sem jöhetett. Mondjuk, most se nagyon rajongok az ilyen ehetnékekért, de amikor besokallok, a hústól akkor néha jól esik.


Ízlés szerint lisztet, sót és tojást elkeverek annyi vízzel, hogy egy ragacsos kulimászt kapjak. Általában egy 40-50dkg liszthez két tojást ütök, de ha ennél többre sikeredik a liszt több tojást is ütöttem már hozzá. Nem szoktam nagyon precízen elkeverni simára, nem is kell, csak úgy nagyjából ki legyen keverve, majd félreteszem egy pár percre pihenni, hogy a liszt megszívja magát és még sűrűsödik egy kicsikét. Egy fazékban vizet forralok, majd egy galuskaszaggató segítségével beleszaggatom a vízbe a masszát. Addig főzöm, amíg feljönnek a víz tetejére a galuskák… mondjuk még 2-3 percig, majd hideg vízbe átszedem, leszűröm, lecsöpögtetem és készen is van.10 dkg füstölt szalonnát zsírjára sütöttem és 5-6 tojásból rántottát készítettem,majd a nokedlit és a rántottát összekevertem .Íme a tojásos nokedli,egyszerű de nagyszerű;oPPP

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Ugye mehetek ebédre. Csorog a nyálam, imádom egy kis friss salátával vagy kovi ubival :D

egycsipet írta...

Igen, igen N O K E D L I! :D
Hétvégére terveztem be, gyönyörű a kertben a jégsalátám, az fogja kísérni. :)

Niki írta...

Bianka:)
Természetesen jöhetsz:)Én is imádom a kovi ubit..a kedvencem...;oPPP

Csipet:)
Igazi tavaszi ebéd,jégsalival...hmmm:)))

Liza írta...

Nekem is kedvencem a nokedli minden változatban. Azt hiszem holnap tudom mit készítek, köszi az ötletet!:-))

Niki írta...

Liza:)
Kedves vagy,köszönöm:)