2010. április 2.

Pavlova torta


Még valamikor februárban készítettem gyümölcsös–túrós süteményt, abból maradt vissza ez a 4 db tojásfehérje. Kidobni nem akartam, de az óta is csak ide-oda tologattam a fagyasztóba és foglalta a helyet, mert felhasználni nem tudtam. A napokban egyre több helyen találkoztam ezzel a tortával, alkalmas a tojásfehérjék felhasználására. Bevallom őszintén, én ennek a fajta felhasználásnak nem vagyok a híve. Botrányba illő rigolyáim vannak, és ennek a tortának is fenntartásokkal készültem rá. Tojásfehérjét lefagyasztani, nem nagyon tetszik ez az ötlet, végül is neki láttam, de azt hiszem ez volt az első és egyben az utolsó, hogy lefagyasztott tojásfehérjéket használjak fel. Inkább megpróbálok friss fehérjéből elővarázsolni ilyen tortát, vagy pedig olyan receptet használok, ahol felhasználhatom a tojásnak mindkét részét. Elhiszem, hogy eltartható sokáig, nem lesz befagyasztva semmi baja, de akkor se lesz a kedvencem, inkább jobban megbízok az egyenként feltört, és friss állapotában felhasznált tojásokban. Tehát, annyi helyen találkoztam ezzel a tortával, hogy már kezdtem azt hinni ez nem lehet véletlen. Szinte biztos, hogy azért volt, hogy elkészítsem. Rengeteg helyen utána olvastam, és meg kell, hogy mondjam nagyon sok helyen mintha direkbe csináltak volna problémát az elkészítésben. Én nem tudom rosszul csináltam-e vagy jól, nálam ez a menet lezajlott 30perc alatt. Olyan hamar készen lettem az egész torta elkészítésével hogy már kezdtem megijedni, hogy én csináltam valamit rosszul.??!!Nem értem, hogy mért kell felfújni annyira ezt a torta dolgot. Semmi extra dolog nincs benne, talán csak az, hogy roppant egyszerűen és gyorsan készen van. A receptet Szepykétől vettem, nem igazán módosítottam a recepten semmit, talán azt, hogy 4 fehérjéből készítettem, kevesebbre vettem a porcukor adagot, és a habot a tetején nem turbóztam fel semmivel. Nagyon finom tortácska lett belőle, igaz kicsit összeesett…de ez az ízén semmit nem rontott. Világ legjobb férje egy harapásra eltüntette a felét, nagyobbik fiam a másik felét, kisebbik fiam pedig a habot és az epret ette le a tetejéről, a többit otthagyta…de ezen nem csodálkozom. Én megkóstolni nem igazán tudtam, nekem csak a nyalakodás maradt az elkészítésénél:oPPP


Hozzávalók:4 tojásfehérje,20 dkg porcukor,1 evk étkezési keményítő,1 tk ecet,csipet só,2 dl hulala,4-5 szem eper.

A tojásfehérjéket kiolvasztottam, majd egy csipet sóval habbá vertem. Apránként adogattam hozzá a cukrot, a végén a keményítőt és az ecetet, majd kemény habbá vertem. Egy tepsit sütőpapírral kibéleltem, és rákanalaztam a habot. Próbáltam kis kerek kupacot megalkotni, kisebb-nagyobb sikerrel, de a sütés közben elterült:(((Előmelegített sütőben alacsony fokozaton,30percet sütöttem, addig, amíg pici színe nem lett, majd lezártam a sütőt és a sütőben hagytam kihűlni. A tejszínhabot felvertem és rákanalaztam a kihűlt habcsók tetejére, és eper szeletekkel megtűzdeltem. Tényleg semeddig se tart az elkészítése, nagyon egyszerűen és gyorsan el lehet készíteni. Kicsit összeesett, megrepedezett, de azzal vígasztalom magam, hogy az első próbálkozásom volt. Talán a második jobban sikerül:)ha lesz második…

7 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon mutatós lett a tortád, és gondolom milyen finom volt. Én is inkább friss tojást használok, valamiért idegenkedem a fagyasztottól.

A gyerekekeid milyen nagyok, és csinos fiúk!!! A virágaid pedig meseszépek!!! (Rossz a gépen, így csak nagyon keveset tudok jönni, de mindig benézek hozzád)

pitypang írta...

Gyönyörűűűűűűű !!!:)
(juj de beleharapnék :))

Bianka írta...

Gyönyörű, ennivalóan szép. Most már ideje lenne megkostólni, mert én még nem ettem

Niki írta...

andi!
Köszönöm:)

Gizi!
Köszi Neked is:)Akkor legalább nem csak én idengekedem a lefagyasztott tojásfehérjétől.Csak két gyerkőc az enyém:)És köszönöm hogy a rossz géped ellenére is benézel hozzám:-DDD

Bianka!
:-DDDD

Andi írta...

De gyönyörű!!!
Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok!

Ami írta...

Te ilyet is tudsz! Hallatlan :DDD !!! Még sosem csináltam pavlovát, de most meghoztad a kedvemet :)

Niki írta...

Ami!
Köszönöm...hát próbálkozom...próbálkozom...:DDD