2010. február 5.

Túrós rétes


...Laposnak,lapos...Mentségemre szóljon hogy ez a nagybetűs ELSŐ.Pedig olyan egyszerű mert nem kell pepecselni meg szívbajt kapni a tészta gyúrásával.Azt hiszem hogy ezután gyakran készítek főleg hogy a gyerekek,és Apci nagy túró kedvelőek.Azért halkan is de bevallhatom,egyszer szeretnék egy igazi házi rétes tésztát elkészíteni. Tiszta hisztérika voltam, mert a töltelék túl híg lett, és teljesen szétfolyt sütés közbe. De ettől eltekintve… amilyen nyomi, annál finomabb:)Látni, hogy az első rétesem, és légyszi, nem kinevetni, amiért ilyen gyatrán néz ki… Ki se merem rakni a fotót… Én tettem bele tejfölt, mert azt gondoltam, hogy száraz lesz a túró. És csak utána jöttem rá hogy a tojásfehérje fellazítja, ha száraz lenne:(Ebből a fél kiló túróból 2db rétes telik ki.
1csomag réteslap,
50dkg túró,
3db tojás,
25dkg porcukor,
1 evk rétesliszt, vagy búzadara,
2csomag vaníliás cukor,
Fél citrom reszelt héja,
A tojásokat ketté választottam. Három réteslapot terítettem egymásra egy alaposan benedvesített konyharuhára, úgy hogy közéjük olvasztott vajat kentem. A túrót elkevertem a tojás sárgával és a tejföllel. Hozzáadtam a cukrot, a van cukrot, a búzadarát, a reszelt citromnak a héját, és legvégül a tojásfehérjék keményre vert habját. Majd a töltelék negyedét ráraktam a tésztára, két oldalról kicsit behajtottam, hogy a töltelék ne follyon ki és feltekertem. Olvasztott vajjal kentem be a tetejét. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és 15-20 percig sütöttem közepes fokozaton. Sütés közbe még egyszer megkentem olvasztott vajjal hogy ne száradjon ki. Pillanatok alatt elfogyott:):):):)

Nincsenek megjegyzések: