2010. február 9.

Paradicsomleves

Régebben nagyon sűrűn készítettem, aztán kisfiam egyik napról a másikra nem ette meg. Pedig addig ez volt a kedvence. Nem tudom mi történhetett vele, közölte, hogy az iskolai paradicsomleves sokkal finomabb, mint az enyém… hahaha… na persze, pont az a finom, amelyik 0,5%paradicsomot tartalmaz… Nem értem én ezt a gyereket. Készíthetek én akármilyen foga alá való kajákat, csak a száját húzza rá. De hogy mit szeret azon a menzainak is túlzás lenne nevezni kotyvalékon?!Nagyon gondolkodom, hogy lemondom neki az ebédet,de akkor meg hol és mit eszik a gyerek, ha úgy hozná a sors, hogy el kell mennem itthonról. Mert még a nagyobbik gyerek csak megcsinálja magának azt a szendvicset, ha éhes, de Ő…?!

Olajból és lisztből egy laza kis rántást csináltam. Beletettem a 2,5-3dl sűrített paradicsomot, ami a liszttől olyan sűrű lett, hogy gyorsba fel kellett önteni 1,5l vízzel. Én ennyivel szoktam a leveseket készíteni. Sóztam, borsoztam, tettem bele delikátot, és lestyánt. A lestyántól nagyon finom íze és illata lesz. Nagyon jól harmonizál a paradicsommal. Nekünk itt a kertbe van egy hatalmas nagy bokor. Mivel évelő, nyár végén a nagymamám leszedi a leveleit, kiszárítja és így télre, mindig van belőle. Én a frisset jobban szeretem. Nyáron főzés alkalmával, ha kimegyek a kertbe szedni, akkor egyúttal sétálok egyet a kertbe, amit nagyon szeretek. Nem tudom idén nyáron lesz-e alkalmam erre…..tehát visszatérve a levesre,ízesítem és felforraltam. Ha jó összeforrt, beletettem a betűtésztát. Nekem most, egy 4cl-es kis snapszos pohár volt a segítségemre. Ekkor tettem bele az 5-6-7evk cukrot is. Csak egy pár percig főztem a tésztát, mert általában úgy is teleszívja magát a levessel és megpuhul.

Nincsenek megjegyzések: