2010. február 10.

Rakott kelkáposzta


Nagyon szeretjük a kelkáposztát. Meg mindenféle káposztát szeretünk, csak nagyon ritkán készítek, a káposztának a tulajdonságai miatt. Karácsonykor szoktam, készíteni székelykáposztát, párolt lila káposztát, egyébként így év közbe nem igazán, kelkáposztát pedig frankfurti levesnek készítek. Ezért is gondoltam arra mivel régen készítettem így most jött el a napja, hogy asztalra kerüljön. Bár ezt a rizst pörkölttel káposzta nélkül is elkészíthettem volna, mert a gyerekek a káposztát otthagyták a tányér szélén. A rizs, és a husi elfogyott. Bár kisebbik fiam evett két szem rizst azon kívül nem sokat… vagyis dehogynem 2dl tejfölt még rákanalazott a káposztára, és azt megette:)Úgy volt, hogy rántott halacskát készítek rizzsel, de kisfiam úgy elhúzta a száját a hal hallatán, hogy inkább letettem róla. Majd olyankor csinálom meg, ha urasága iskolába tartózkodik.

1fej kelkáposzta,
50 dkg darált hús
2csomag gyors rizs,
Vöröshagyma, fokhagyma,
Só, bors, ételízesítő, pirospaprika,
Tejföl,
A riszt értelem szerűen kifőztem, a kelkáposztát leveleire szedtem és forrásba lévő vízben leforráztam. A húst jó alaposan megmostam, és ledaráltam úgy hogy még daráltam le vele 4-5 gerezd fokhagymát. Amikor állítottam össze, a káposzta vastagabb középső részét kivágtam. Egy tűzálló tálba füstölt szalonna szeleteket raktam, és kibéleltem a leforrázott káposztalevelek egy részével. Enyhén sóztam, majd szétterítettem rajta a rizst, amit megsóztam. Erre jött a darált húsból megfőzött pörkölt, erre a maradék csomag rizs, és ezt befedtem a hátra maradt káposzta levelekkel. A tetejére pár kocka szalonnát raktam még. 4evk tejfölt elkevertem egy tojással és egy kevés tejszínnel majd leöntöttem a káposztát vele. Majd még a tetejét megszórtam reszelt sajttal. Nagyon szép réteges lett, csak sajnos tálaláskor szétesett:( Próbáltam a sütőtálban is lefényképezni, kisebb nagyobb sikerrel, azért remélem valamennyire látható.

Nincsenek megjegyzések: