2010. február 2.

Kakaós csiga


Kisebbik fiam már egy jó ideje nem hagy békén azzal, hogy süssek már kakaós csigát. Mivel a fánkjaim elfogytak szinte azon melegébe, és fánkot még se akartam sütni megint, így csigákat sütöttem kisfiam nagy-nagy örömére. Igaz, úgy sütöttem, hogy majd másnap vihetnek az iskolába tízóraira, de egy morzsa se maradt belőle) Aminek nagyon örülök, mert nem gondoltam volna, hogy ennyire fog nekik ízleni. Én most egy tojást raktam bele, de mehet bele a két tojás nyugodtan. A krémet pedig ízlés szerint kevertem össze. Nekem most egy másik fajta kakaópor van itthon, és abból csak egy kanállal tettem bele, mert elég volt annyi.
40dkg finomliszt,
10dkg margarin,
2 egész tojás,
4evk kristálycukor,
1,5dl tej,
2,5dkg élesztő,
Csipet só,
A krém
6dkg vaj,
4evk porcukor,
2evk kakaó,
Az élesztőt egy kevés tejben felfutattam. Majd a lisztet átszitáltam és a többi hozzávalóval összedolgoztam. Addig gyúrtam, amíg elvált a kezemtől és tál oldalától. Ha túlszáraz a tészta, vagy túl ragacsos, nyugodtan lehet variálni az adagokkal. Nekem most egy kicsit ragacsos lett a tészta, úgyhogy bátran markoltam hozzá egy-egy marék lisztet. A végeredmény egy nagyon lágy és könnyű tészta. Kelesztő tálban, 1,5 órát pihentettem. Egy jól kilisztezett deszkán kinyújtottam. A krémhez, a vajat mikroba megolvasztottam, és beleraktam a porcukrot, a kakaót. Jól összekevertem és megkentem vele a tésztát. Ezután feltekertem, és egy jó éles késsel felszeleteltem. Jól megizzasztott, mire ezt a puha, lágy kelt tésztát fel tudtam szeletelni. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. A tetejéről a porcukor lemaradt a fotó készítésekor:)

Nincsenek megjegyzések: