2010. február 22.

Húsos tészta


Egy vakvágányra tévedt délelőtt után, mikor a kamaszodó gyerek hazaér az iskolából farkas éhesen, és a legelső kérdése köszönés helyett az, hogy:”mi a kaja anya.”mit is lehet gyorsba összedobni? Egy tésztafélét. Nem ez akart lenni, de ez lett belőle. Milánói és bolonyai szósz keveréke. Finom lett, és arra a célra, hogy a kamaszodó, farkaséhes gyerekem megtömhette a hasát vele, arra tökéletesen meg felet. Most úgy van vele, hogy mindegy mit eszik, csak kaja legyen és kb. két emberre való adag legyen mennyiségben. Ügyintézés hegyek után bementünk a Tescóba olyan mit eszünk ma, dolgokat vásárolni, és éppen ment az a bizonyos akció, amivel tépik, az ember agyát a kettőt vihet, egyet fizet akció. Nem szokásom megvenni csak azért két terméket, mert kifizetek egyet, és kettőt vihetek el, de most még is így esett. Csiperke gombát dobáltak kifelé egyet fizet, kettőt vihet akcióban. Gombakrém levest szerettem volna főzni, de időtúllépés miatt ez meghiúsult, így egy gyors tészta lett belőle. Holnap állítom elő eme leveskét a kisebbik fiam kívánságára, mivel a krémlevesek közül a gombakrém az egyik kedvence. És, a Lidl-ben találtam leves gyöngyöt, amit nagyon kedvel a kisfiam. Gombakrémleves bogyóval, ez a befutó most a kisfiamnál:)De vissza a tésztához.
50 dkg lapocka,
10dkg füstölt szalonna,
1 fej vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
2dl paradicsom sűrítmény,
Só, bors, bazsalikom, kakukkfű, cukor, ízlés szerint.
10-20dkg gomba,
A húst megmostam és ledaráltam, vele együtt a fokhagymát is. A szalonnát apró kockákra vágtam, és zsírjára sütöttem. Megpirítottam benne az apróra vágott vöröshagymát. Beleraktam a szeletkékre vágott csiperkét, és a darált húst, majd fehéredésig pirítottam. Felöntöttem a paradicsommal, kb.1dl vízzel, ízesítettem, és készre pároltam.

Nincsenek megjegyzések: