2010. január 21.

Tejszínes rakott krumpli


A Rakott krumplit ugyan ki ne ismerné. Biztos vagyok benne, hogy sok háziasszony gyakran rakja a család étkezőasztalára. Viszonylag könnyen és gyorsan elkészíthető. Ma én is ezt"ütöttem"össze. Igen, nagyon szeretem a levest, de néha jó esik más milyen főtt kaja is:o) Eredetileg lecsókolbásszal szoktam csinálni, de most virsli volt itthon:D De mivel még a nagybevásárlás várat magára,így ezek az alapanyagok voltak még itthon.

9-10 kisebb szem burgonya,

4-5 tojás keményre főzve,

1 pár virsli,

1szál füstölt kolbász,

3 szelet füstölt szalonna,

1 kis doboz tejföl,

0,5 dl tejszín,

1 tojás nyersen,

20-25dkg trappista sajt,

A krumplit és a tojást jó előre megfőztem, hogy ha állítom össze, hideg legyen. A tál aljára került az egyik szelet szalonna csíkokra várva, erre rá került a krumpli fele felkarikázva. Sóztam egy picikét. Erre jött a karikára vágott virsli, rá a tojás ugyan csak karikára vágva, majd a második szelet füstölt szalonna. Ezután a felkarikázott kolbász, és végül a krumpli, másik fele bezárás képen. Picikét sóztam, borsoztam, megszórtam reszelt sajttal. A tejfölt és a tejszint elkevertem, majd ütöttem bele egy tojást. Jó alaposan összekutyultam és ráöntöttem a sajtra. Majd, még egy sor sajtot szórtam rá, és rákerült az utolsó szelet szalonna is. Előmelegített sütőben-mert ugye az én sütőmet muszáj előmelegíteni, mert máskülönben nem lehet szabályozniJJJ- és 40-50 percig sütöttem alacsony fokozaton.

Nincsenek megjegyzések: