2010. január 15.

Narancsos ropogós


Valami aprósüteményt szerettem volna sütni. Nagy gondban voltam,mert nem tudtam eldönteni hogy milyen aprósüteményt süssek. Nézelődtem mindenhol itt a neten, de sehol nem kapott el az ihletJAztán egyszer csak betévedtem Gabihoz. Már amióta felrakta azóta gondolkoztam hogy majd valamikor megsütöm ezt a Gabi féle narancsos ropogóst. Nagyon egyszerűnek tűnt… de nem nekem. Végül is nem volt vele semmi baj,minden simán ment,a tészta bekeverésétől kezdve egészen addig hogy beraktam a sütőbe. Most már értem hogy mért ropogós a neve. Amíg sülögetett,feszt a sütőbe lógott a fejem mert kíváncsi voltam hogy viselkedik hő hatására a tésztácska. Mondanom se kell hogy szétfolyt…Egy világ dőlt bennem össze. Nagyon megdorgáltam magam amiért ilyen"butaságokra"fecsérelem el az időmet. De mivel kidobni nem akartam, kénytelen voltam szembesíteni vele a családomat. Azt hittem hogy nem fog nekik tettszeni,de nem ez történt. Apának nagyon"bejött", amiről álmodni se mertem volna. Még a válogatós kisfiamnak is nagyon ízlett…ha kint járt a konyhában titokban mindig csent a tálról. A fiaimmal együtt 6 fiú volt nálunk, és mind a 6 fiú rájárt a tálra. Alig tudtam a vendégeknek megmenteni egy párat. Mondanom se kell náluk is nagy sikert aratott ez a ropogós narancsos sütike. Külalakra nem lett olyan szép mint Gabié,de biztos vagyok benne ugyanolyan finom volt az övé is mint enyémJÉn kicsit soknak találtam a 17 dkg cukrot,így csak 13-14 dkg tettem bele. Az étolajból, és a narancsléből is egy-egy kanállal többet tettem bele. A sütőporból pedig véletlenül fél csomag került bele…:o)

17dkg cukor,

2 evk étolaj,

1 tojásfehérje,

3 evk narancslé,

2 kk reszelt narancshéj,

19 dkg rétesliszt,

kiskanál sütőpor,

5-6 dkg mazsola.

A cukrot elkevertem az olajjal és a narancslével,majd hozzáadtam a narancshéjat, a lisztet,a sütőport, és legvégül a mazsolát is belekevertem. Egy kanál segítségével sütőpapírral bélelt tepsibe,szaggattam. Előmelegített sütőben 10percig sültek.

Nincsenek megjegyzések: