2010. január 5.

Krumplileves



Igazából nagyon sok helyen keresgéltem olyan krumplileves után,amit a nagymamám főzött amikor gyerek voltam. Én ezt a "hígabb"és "lazább"levest keresgéltem de sehol nem találtam. Mindenhol tejföllel és lisztel behabart, besűrített leveseket találtam. De én nem ilyet szerettem volna… Aztán lehetőségem nem volt hogy utána kérdezzek,így nekiláttam és elkezdtem"megalkotni"azt a krumplilevest amit gyerekkoromban oly' sokszor ettem.

kb 50 dkg burgonya,

2 szál sárgarépa,

1szál petrezselyemgyökér,

1fej vöröshagyma,

3-4 gerezd fokhagyma,

só,őrölt bors,egészkömény,egész bors,ételízesítő,2 levél babér,

Aki a reformkonyhát szereti, az ne is olvassa tovább. Én olaj helyett füstölt szalonnát kockákra vágtam, és zsírjára sütöttem. A kisült szalonnát nem szedtem ki belőle, hanem benne hagytam. Ebben a zsírban dinszteltem meg a vöröshagymát, majd hozzáadtam a karikákra vágott zöldséget és kicsit előpároltam. Hozzáadtam a kockákra vágott burgonyát -természetesen meghámozva, és átmosvaJ-felöntöttem annyi vízzel hogy arányba legyen a zöldséggel és a burgonyával. Hozzáadtam még a fokhagymát karikákra vágva, és felforraltam. Ízesítettem sóval, borsal , meg a többi fűszerrel ízlés szerint, és hagytam lassú tűzön megfőlni.


 

Nincsenek megjegyzések: