2010. január 29.

Finomfőzelék


Nagyon szeretjük a zöldborsót. Minden mennyiségben jöhet, sütve, főzve, párolva, nyersen, mindegy. És ezt még a kisfiam is imádja. Olyan mennyiséget meg tudna belőle enni amennyi egy hadseregnek is elég lenne. Ma ezt főztem. Nagyon régen csináltam főzeléket, és úgy gondoltam ez jót fog tenni ebben a nagyon zord, zimankós, havas időben. Régebben csak simán, ízesítve csináltam, aztán valahol cukrosan ettem, és az óta én is pici cukorral készítem. Nem írom, hogy miből mennyit tettem, mindenből annyit, amennyit gondoltam.
A sárgarépát meghámoztam és kockákra vágtam. Aztán feltettem a borsóval együtt főni annyi vízben amennyi ellepte. Sóztam, borsoztam, és a vége felé felöntöttem olyan fél liter tejjel. A lisztet csomómentesen elkevertem egy kevés hideg vízzel, és behabartam vele a borsót. Ha még kellett utána ízesítettem és csak utoljára cukroztam. Fokhagymás sült virslit készítettem feltétként. Két pár virslit felkarikáztam, és egy kevés vajon hirtelen megsütöttem. Hozzáadtam 3-4gerezd fokhagymát, megsóztam és kész.

Nincsenek megjegyzések: