2010. január 25.

Tepertős pogácsa

Ezt a pogi receptet is Limaránál találtam. Nekem volt egy tepertős pogácsa recim, de az nem ilyen jó, mint ez. Meg amúgy se próbáltam, és most már elmondhatom, hogy ilyet is sütöttem. Nagy várakozással fogtam neki a sütésének. Mint már írtam, nagyon szeretek sütni. Pedig még egy év sincs, hogy sütök. Eddig soha nem sütöttem. Mindig hiányolták a gyerekek és a férjem, hogy mért nem sütök. De mindig leintettem őket hogy van nekem elég dolgom, meg bajom, majd pont sütéssel fogok bajlódni. Aztán egyszer csak valamit mégis sütöttem, ami nagyon jól sikerült, nagy sikere lett, és az óta sütök. Ne telne el nap, hogy ne sütnék valamit. Olyankor megnyugszom, kikapcsolok, és szívből csinálom…J



Hozzávalók:2 dl tejföl,1 dl tej,1 tojás,2 tk só,3-4 evk olaj,12 dkg vaj vagy margarin,60 dkg liszt,1tk cukor,3,5 dkg élesztő,40 dkg tepertő,

A tepertőt ledaráltam,és a többi hozzávalóból-kivéve a tepertőt- kelt tésztát gyúrtam. Addig dagasztottam amíg elvált a tál oldalától és a kezemtől. Jól belisztezett gyúródeszkára borítottam,ott is alaposan átdögönyöztem, és kelesztő tálba pihentettem 1 órát. Majd kinyújtottam, megkentem a tepertő háromnegyedével. Majd a felső részt lehajtottam a közepéig, az alsó részt erre ráhajtottam, minek a következtébe kaptam egy"csíkot"ezt is megkentem a tepertő maradékával. Majd jobbról is, balról is, behajtottam, és mint egy könyvet, összecsuktam. Letakartam, és pihentettem még 30 percig. Majd ezt a hajtogatást és pihentetést még 2x megismételtem. Én elfelejtettem megsózni, így az utolsó hajtogatásnál tettem meg. De a borsozást azt kihagytam. Majd ujjnyi vastagra kinyújtottam, a tetejüket berácsoztam és kiszaggattam őket. Sütőpapírral bélelt tepsi tettem őket, és még 30 percig pihiztek egy uccsót. Ezalatt előmelegítettem a sütőt, megkentem tojással a tetejüket, és külön Apci kéréséra sajttal megszórtam a tetejüket. És ím'ez lett belőle….Két nagy,és két közepes tepsivel,összesen 87 db pogácsám lett.Kicsit részegesek,de annál finomabbak:)

Nincsenek megjegyzések: