2010. január 27.

Brokkoli krémleves


Krémlevesekben nem vagyok gyakorlott. De úgy gondolom, sosincs késő újat kipróbálni. Így jött az ihlet. Kisebbik fiam él-hal a menzai krémlevesekért, bár gondolom az nem ilyen finom, mint a házi, de már lelombozott olyannal is hogy az iskolai sokkal finomabb, mint amit én főzök. Annyira szeretem, amikor megmondogatja. Egyetlen egyszer, még régebben csináltam már zeller krémlevest, de valahogy nem nyerte el a tetszésünket. Krumplival sűrítettem be, és nagyon krumpli ízű lett. A zellert alig lehetett érezni benne. De most okosabb voltam, nem krumplival csináltam.
40-50dkg brokkoli,(ez most nekem fagyasztott volt.)
1 fej vöröshagyma,
1vk liszt,
1-1,5dl tejszín,
Só, bors, ételízesítő,
A hagymát kockákra vágtam, és egy kevés vajon megpároltam. Beletettem a brokkolit, felöntöttem annyi vízzel amennyi ellepte. Sóztam, borsoztam. Amikor megfőtt, bot mixerrel össze turmixoltam. Visszaraktam főni, és még vizet pótoltam utána. A lisztet simára kevertem a tejszínnel, és behabartam vele a levest. Reszelt sajttal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: