2010. január 11.

Amerikai citromkrémes szelet


Tegnap végre vettem a bátorságot és megsütöttem ezt a süteményt. Hát….mit mondjak lehet én rontottam el,vagy nekünk nem tetszenek az ilyen fajta sütemények,de még a gyerekek és a párom is azon a véleményen voltak hogy ezt a fajta sütit inkább ne…. Biztos hogy finom,és jó annak aki ezt szereti,de nekem ez túl gejl volt. Valószínű hogy sok volt benne a cukor, pedig nem is mind a 30dkg cukrot tettem bele. Egyébként ahogy olvasgattam erről a süteményről,többen is írták hogy nagyon édes sütemény. Ránézésre nagyon guszta, és ennivaló sütike. Ezen a képen nem látni, mert ez a hiper-szuper telefon sehogy se tud fényképezni…Nem tudom szerintem bennem lehet a hiba,de az ilyen fajta süteményekkel nem boldogulok. Egy sima kelt tésztás bonyolult sütemény,sokkal jobban sikerülnek mint az ilyen egyszerű dolgok.

25dkg hideg vaj,

25dkg rétes liszt,

100g porcukor,

fél citrom reszelt héja,

só,

A krém:

4db tojás,

2db citrom leve,

1db citrom reszelt héja,

300gr cukor,

1tk sütőpor,

50gr liszt,

csipet só,

A hideg vajat lereszeltem, hozzáadtam a lisztet, a cukrot, a reszelt citrom héját, és a sót. Igyekeztem úgy összedolgozni, hogy a vaj ne olvadjon el, hanem morzsalékot kapjak. Majd ezt a morzsalékot belenyomkodtam egy közepes méretű tepsibe, és előmelegített sütőben, 20percig elősütöttem. Amíg sült, elkészítettem a krémet. A tojásokat fehéredésig kevertem a cukorral. Hozzáadtam a citromhéját, és a levét, majd a lisztet, és a sütőport. Jó alaposan összekevertem, és ráöntöttem a megsült tésztára. Majd visszatoltam a sütőbe és addig sütöttem amíg a krém megszilárdult a tetején. Ez kb 20perc volt.

Nincsenek megjegyzések: