2009. december 16.

Túrós rácsos



Tegnap mindenféle képen szerettem volna valamit sütni. Arra gondoltam hogy banános muffint sütök. Mivel már próbálkoztam egyszer muffin sütéssel, de mivel muffin sütő híján voltam így teljes kudarcba fulladt a próbálkozásom. Aztán így karácsony közeledtével d r á g a-k e d v es Anyósom megelőlegezte a karácsonyi ajándékát egy muffin sütővelJJJJ Na…itt a jó alkalom arra hogy kipróbáljam becses ajándékomat…:o)…Tuti jó sikeredett…Nem folyt szét,nem maradt lapos tökre jól megkelt ahogy egy muffinhoz illik…:D, csak az íze volt furcsa… annyira rossz lett hogy még az én drága nagyfiamnak se kellett aki pedig még a vasszeget is megeszi mostanában mert mindig éhes. Tehát visszatérve a muffinocskákra, vándoroltak a kukába a nyers tészta pedig a lefolyóba… nem tudom így két próbálkozásom fulladt kudarcba muffin terén… szerintem pihen még egy kicsit a sütő is a szekrénybe J

Elégé lelombozódtam,és így jutottam el arra a pontra hogy mivel volt itthon túró,mért ne süthetnék túrós-rácsost. Egyébként a recept gyűjteményemben ez diós-rácsos néven fut, és úgy is készítettem el, csak a dió helyett túrót tettem a töltelék készítésénél. Egyébként a krém annyira lágy lett hogy elborzadván nézegettem,ezt bizony kanállal kell kikanalazni a tepsiből…Sütés után pedig csodálkozva láttam milyen szépen összeállt a túró.

Hozzávalók:

a tésztához:

30dkg finomliszt,

25dkg margarin,

10dkg porcukor,

1db tojás,

1csom.sütőpor,

1/2citrom reszelt héja,

csipet só,csipet fahéj,

a töltelék:

4-5evk sárgabarackíz,

15dkgporcukor,

3db tojás,

50dkg túró,

1 csom. vaníliáscukor,

A tésztához valókat összegyúrjuk,és kb:1-2óra hosszát hűtőben pihentetjük.( legjobb ha egy éjszakát pihentetjük.)Ezután 3/4részre osztjuk,és a nagyobb részt akkorára nyújtjuk hogy egy közepes méretű kikent-kilisztezett tepsit kibélelhessünk vele. A tojások sárgáját a cukorral, a vaníliás cukorral és a túróval alaposan kikeverjük, és óvatosan hozzáadjuk a keményre vert tojásfehérjét is. A tésztát először a barackízzel kenjük meg, majd a túrókrémet oszlassuk el rajta. Majd a maradék tésztából rácsokat formálunk a tetejére amit tojással kenünk meg. Előmelegített sütőben alacsony fokozaton kb:20 percig sütjük.


 

Nincsenek megjegyzések: