2009. december 12.

Rakott füstölt sprotni.


Tehát… már nagyon régen el szerettem volna készíteni. Neve nincs, mert nem is volt. Én adtam neki ezt a nevet. Anyukám találmánya,(de ha valakinek esetleg ismerős lenne, írjon). Gyerekkoromban, szinte minden héten, egy alkalommal elkészítette vacsorára. Nagyon finom, és aki szereti a konzerv olajos halat annak biztosan ízleni fog. Én ebédre készítettem, de egy meleg vacsinak is tökéletesen kiváló. Én annyi változtatást engedtem meg neki hogy anyu nem tett bele tojást és sajtot, én viszont megspékeltem vele. És nem akarok kérkedni vele de nagyon finom lett…legalább is szerintünk.

Most én úgy írom le,annyi mennyiséggel amennyivel készítettem. És az egész úgy készül mint a rakott krumpli.

Tehát…

6-7 kisebb szem burgonya,

3db tojás,

2 konzerv füstölt sprotni,

5-8 dkg sajt,

kevéske só,

A burgonyát és a tojást megfőzzük. Az előbbit félkeményre, az utóbbit keményre.

Majd meghámozzuk őket. A tál aljára amibe készítjük,a halnak az olajából csurgatunk egy keveset. Vékonyan felkarikázzuk a burgonya egyik felét és leterítjük a tál aljára. Erre rárakjuk egyenletesen elosztva a halat, és ráöntjük az olajat is. A tojást is felkarikázzuk és azt is rárakjuk. Majd a maradék burgonyával beterítjük. Erre megint jön a hal… rácsurgatjuk az olajat, megszórjuk reszelt sajtal, és ízlés szerinti narancsot karikázunk rá. Majd előmelegített sütőben megsütjük. Én 40-50 percig sütöttem alacsony fokozaton.


 

Mindenkinek nagyon ízlett, pont vártam vendégeket akiket meg tudtam kínálni vele és nagyon nagy sikere volt.

Nincsenek megjegyzések: