2009. december 8.

Gulyásleves



Ma gulyáslevest készítettem. Drága férjem nincs itthon nem tud hazajönni,úgy gondoltam a gyerekeknek és nekem ez pontosan jó lesz.

Nagyon szeretem a leveseket. Amúgy is nagy leveses vagyok… és nem is került olyan sokba

Hozzávalók:

50dkg sertéshús,

10dkg füstölt szalonna,

1fej vöröshagyma

3-4 db kisebb sárgarépa,

2szál petrezselyemgyökér,

4-5 szem apró burgonya,

4 gerezd fokhagyma,

1 szem paradicsom,

ízlés szerint só,bors,köménymag,ételízesítő kocka,

pirospaprika,

A csipetkéhez:

1db tojás,

liszt,só,

A vöröshagymát a szalonnát,a sertéshúst felkockáztam.

A szalonnát zsírjára sütöttem, beleraktam a vöröshagymát,és megpároltam.Félrehúztam a tűzről megvártam amíg lehül,és beleszórtam a pirospaprikát.Visszaraktam a tűzre,és megvártam amíg elkezd sülni.Hozzáraktam a húst-mielőtt még megégne a pirospaprika-és zsírjára sütöttem.Ízesítettem sóval,borsal,köménymaggal,hozzáadtam a fokhagymát,és felöntöttem 1dl hideg vízzel.Így pároltam amíg el nem főtte a levét.Akkor hozzáraktam a nagyobb darabokra vágott paradicsomot-héjastól-megint felöntöttem vízzel és félpuhára föztem

Amíg puhult a hús,felaprítottam a zöldséget.Aztán zutty bele a pörköltbe.Felöntöttem annyi vízzel amennyi levest gondoltam magunknak.Utánna ízesítettem,és alacsony fokozaton főztem tovább.Amikor félpuha lett a zöldség hozzáadtam a kockákra vágott burgonyát.amikor a burgonya is puha lett belecsipkedtem a csipetkét.Ennek csak annyi időt hagytam főlni amíg fel nem jöttek a leves tetejére

Nincsenek megjegyzések: