2009. december 20.

Csalamádé


Egyik kedves barátomtól kaptam ezt az egyszerű, gyors, és tényleg nagyon finom csalamádé receptet. Nem drága és aki a saját kertjében megtermeszti a hozzá valókat,az pedig még finomabb. Én még sajnos kert nélkül vagyok - de már tavasszal lesz:o)- így meg kellett vennem a hozzávalókat. Már egyszer elkészítettem,és olyan sikert aratott a gyerekeknél és a páromnál, hogy elhatároztam megint elkészítem. Arról nem is beszélve hogy így az ünnepek alatt a sok finomság mellé,jól esik csipegetni. Az a lényeg hogy ez a recept összesen-mindennel együtt 5 kg legyen.

Hozzávalók(ahogy én készítem,de persze mindenki azt tesz bele amit szeretne.)

3-4kg fejes káposzta,

3-4 szál sárgarépa,

2-3 kígyóuborka,

4-5 nagy fej vöröshagyma,

1-2 db kaliforniai, vagy pritaminpaprika,

Először is szükségünk lesz egy hatalmas nagy műanyag lavórra, vagy műanyag tálra. A lényeg az hogy NAGY legyen. A káposztát uborka szeletelőn lereszeltem-vagyis nem én hanem a páromJ-és azért uborkaszeletelőn,mert az finomabbra darabolja. Az uborkát felkarikáztam, a sárgarépát galuskaszaggatón lereszeltem. A paprikát is az uborkaszeletőn lereszeltem. Bele raktam 0,5kg kristálycukrot,7dkg sót,0,3 l ecetet.(Mindegy hogy 10 vagy 20%-os.) 1kk borkén,1 mk szalicil. Ezt jól összekeverjük. ( Kézzel természetesenJjól meggyúrjuk.) Letakarjuk és egy napot állni hagyjuk. Másnap üvegekbe rakjuk lezárjuk,és mehetnek a kincseskamrábaJNem fontos megvárni a másnapot a fogyasztással. Egy fél nap után végül is fogyasztható.


 


 


 

Nincsenek megjegyzések: