2009. december 12.

Sajtos rudacskák


A sok édes után a fiúk azt találták ki hogy valami sósat ennének. Én persze mentem és neki is láttam a finom sajtos rudacskáknak. Nagyon jó vendég várónak, de szilveszterre és bulik esetére is jó. Kicsit macerás-legalább is nekem. Nagyon nagy adag lesz belőle és szinte eteti magát. Példa: ahogy kivettem egy adagot a sütőből már el is fogyott. A fiúk úgy jártak rá mint maci a mézre...:-)
Hozzávalók:
50dkg finomliszt,
25dkg sertészsír,
2dl tejföl,
5dkg élesztő,
1dl tej,
1 teáskanál kristálycukor,
2db tojás,
10dkg füstölt sajt,
10dkg trapista sajt,
ízlés sze. só,
Az élesztőt felfutatjuk a langyos tejbe a teáskanál cukorral.
A lisztet elkeverjük a sóval, majd a zsírral elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tojásokat, a felfutatott élesztőt, a tejfölt. Jól összedolgozzuk, és hozzáadjuk a reszelt kelesztettem és 1 órát.) Kilisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk. Megkenjük egy tojással, megszórjuk a sajt másik felével és derelyevágóval csíkokat vágunk belőle. Kikent sütőlapon, előmelegített sütőben megsütjük.(Én alacsony fokozaton 20-25 percig sütöttem.)

Nincsenek megjegyzések: